Kitekintő

Az indiai Tata Steel azt tervezi, hogy túlad valamennyi, az Egyesült Királyságban működő vállalkozásán, amelyek mintegy 15 ezer embert foglalkoztatnak. A Port Talbot-i üzemben 5500 fő dolgozik, a többiek a Rotherham, Corby és Shotton térségében működő gyárak alkalmazottjai. A Tata döntését a cég igazgatósági ülése után, Mumbai-ban jelentették be.

A brit politikusok egyetértenek abban, hogy életben kell tartani az Egye­sült Királyság acéliparát és biztosítani, hogy az ország infrastrukturális épít­kezésein ­ brit gyártmányú acélt használjanak.
Sajid Javid gazdasági miniszter kijelentette: „Nem az államosítás a megoldás, mivel azt hiszem, mindenki hosszú távú, életképes rendezést szeretne. Ha körbenézek Európában és a világ más részein, azt hiszem, az államosítás ritkán a helyes válasz, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy az iparágra mekkora kihívás vár.” A miniszter leszögezte: „Az Egyesült Királyság acélipara létkérdés az ország számára. Valamennyi életképes megoldást megvizsgálunk annak érdekében, hogy fenntarthassuk az acélgyártást Port Talbot-ban.”
(Forrás: figyelo.hu)

Egy ajánlat érkezett Szerbia egyetlen acélgyára, a szendrői üzem megvásárlására a március 30-i határidőig, a kínai HBIS (Hebei Iron and Steel) fejezte ki vásárlási szándékát a szerbiai közszolgálati televízió (RTS) értesülése szerint. A tervek szerint a kínai fél a vásárlás után egy acélcsöveket gyártó üzemet is felépítene, további 300 millió euró befektetésével.


Az 1998-as pénzügyi válság óta nem volt rá példa, hogy Kínában elbocsátották volna egy ipari szektor dolgozóinak 15 százalékát. Most, úgy látszik, a szén- és acélipari túltermelés megérlelte erre is az időt. Kína bejelentette, hogy várhatóan 1,8 millió dolgozót bocsát el a túltermeléssel küzdő szén- és acéliparban. Jin Vej-min emberierőforrás-miniszter egy sajtótájékoztatón közölte, hogy a széniparban 1,3 millió, az acéliparban pedig 500 ezer dolgozó veszítheti el állását. A szektor együttesen 12 millió embert foglalkoztat.
Pekingben korábban azt is közölték, hogy a következő 3-5 évben körülbelül 500 millió tonna kapacitással kívánják csökkenteni a széntermelést, miközben új projekteket nem engedélyeznének. A miniszteri tájékoztatón elhangzott, hogy 2013-tól évente több mint 13 millió új munkahelyet teremtettek a városi lakosság körében, 2015-ben ez a szám 13,12 millió volt, 0,8 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A regisztrált városi munkanélküliség hivatalos adatok szerint tavaly év végén 4,05 százalékos volt Kínában. Szakértői körökben azonban rendszeresen megkérdőjelezik ezeket az adatokat, feltételezvén, hogy valójában sokkal magasabb számokról lehet szó.
(Forrás: magyaridok.hu)

A szerb állam a szendrői acélgyárat ezúttal 45,7 millió euróért (14,12 milliárd forint) szeretné értékesíteni, ami a gyár becsült értékének a fele. A vállalatot tavaly óta holland szakértői menedzsment vezeti a kormány felügyelete és ellenőrzése mellett. A szerb állam a Nemzetközi Valutaalappal (IMF) kötött 1,2 milliárd euróról szóló, hároméves készenléti hitelmegállapodás részeként megvonta a támogatást a veszteséges vállalattól. Belgrád korábban évi 120 millió dollárral szubvencionálta az üzemet.
A gyár több mint ötezer embert foglalkoztat. Maximális kapacitása 2,2 millió tonna acél lenne, ennyit azonban soha nem termelt még, a legjobb éve 2006 volt, amikor a termelés elérte az 1,7 millió tonnát. 2014-ben 560 ezer tonnát, tavaly pedig ennél valamivel több acélt termeltek. A vállalat iránt egy kínai cég érdeklődik, ám Aleksandar Vucic szerb miniszterelnök szerint mielőtt befektetnének, uniós engedélyt kell szerezniük, amely lehetővé teszi működésüket Európában. A tervek szerint a kínai fél a vásárlás után egy acélcsöveket gyártó üzemet is felállítana, amelybe további 300 millió eurót fektetne. A szendrői acélgyárat először 2003-ban adták el, miután csődbe ment. Az amerikai US Steel 23 millió dollárért vásárolta meg, a vállalat 2012-ig az ország egyik legnagyobb exportőre volt, Szerbia teljes kivitelének 13 százalékát adta. 2012-ben a szerb kormány jelképes összegért, 1 dollárért vásárolta vissza, hogy megmentse, a US Steel ugyanis a csökkenő kereslet és az acél árának csökkenése miatt bezárta volna a gyárat, és ezzel több ezren váltak volna munkanélkülivé.
(Forrás: origo.hu)

Rekord árbevétel mellett történetében először gyártott több mint kétmillió motort és több mint 160 ezer autót az Audi Hungaria Motor Kft. – jelentették be a vállalat vezetői az ingolstadti központban. Peter Kössler, az ügyvezetés elnöke elmondta: a vállalat árbevétele 7,906 milliárd euró volt, 675 millió euróval nagyobb, mint 2014-ben. A januárban már közzétett gyártási számok szerint tavaly összesen 2 millió 22 ezer 520 motort gyártottak, 50 ezerrel többet, mint 2014-ben. 32 gyárba szállítják ezeket az erőforrásokat, háromnegyedét az Audi számára. A kétmillió motor a Volkswagen-konszernen belül gyártott motorok egyötöde. A gyártósorról összesen 160 206 autó gördült le Győrben, 25 ezerrel több, mint 2014-ben.
(Forrás: napi.hu)

Keresés

 Dunaferr Magazin

Kapcsolat

  • 2400 Dunaújváros, Vasmű tér 1-3
  • Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • 06 25 584 000

Időjárás